Млякото засилва паметта
От дълго време се знае, че млякото помага за изграждането на здрави кости и осигурява на тялото витамини и протеини. Но ново проучване установи, че хората, които редовно пият мляко и консумират други млечни продукти като кисело мляко, сирене и дори сладолед, се справят по-добре на тестове за мозъчната им дейност.
Учените помолили 927 мъже и жени да попълнят детайлни въпросници за диетата си, включително колко често консумират млечни продукти, дори само ако слагат мляко в чая или кафето си.
След това участниците в изследването на възраст между 23 и 98 години преминали през осем трудни теста за проверка на концентрацията, паметта и способностите им за научаване.
Изследването показало, че възрастните, които консумирали млечни продукти поне пет или шест пъти на седмица, се справяли много по-добре с тестовете за памет спрямо тези, които рядко хапвали млечни продукти или пиели мляко.
На някои от тестовете хората, които рядко консумирали млечни продукти, било пет пъти по-вероятно да се провалят в сравнение с тези, които приемали млечни продукти между два и четири пъти на седмица. Учените от университета в Мейн, САЩ, които осъществили изследването, смятат, че някои хранителни вещества в млечните продукти като магнезий може би помагат за предотвратяване на загубата на памет.
Освен това те смятат, че млечните продукти помагат за предпазването от сърдечни заболявания и високо кръвно налягане и това поддържа мозъка в добра форма. Някои експерти обаче опровергават това мнение, тъй като смятат, че млечните продукти увеличават вероятността от сърдечно заболяване и инсулт, тъй като са богати на наситени мазнини. /БГНЕС
Още по темата
Кърменето намалява риска от затлъстяванеРибата предпазва от полипи в стомаха
Вишните помагат при артрит и подагра
Бързото ходене удължава живота
Омега-3 мастните киселини, градинският чай и други билки помагат при проблеми с паметта
Понижаване на глобалното ниво на щастие
Оксидантите са нужни за нормално кръвно налягане
Флавонидите в черния чай понижават кръвното налягане
Чаша червено вино дневно предпазва от рак на гърдата

RSS